Η ανάπτυξη και ο μαρασμός της βιομηχανίας στην Αθήνα και τον Πειραιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα 8 περίπου χιλιόμετρα της οδού Πειραιώς (Αθηνών μετά τον Κηφισό προς τον Πειραιά), από το τέλος της Ιεράς Οδού στον Κεραμεικό όπου ξεκινά μέχρι την οδό Κόνωνος στα όρια Λεύκας – Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά όπου τελειώνει. Εκατέρωθεν αυτής, αλλά και στους παράλληλους και κάθετους της δρόμους και όμορες συνοικίες, από το 1862, με την εγκατάσταση του εργοστασίου παραγωγής Φωταερίου (το Γκάζι) περί τα 200 με 300 μέτρα νοτιοδυτικά της διασταύρωσή της με την Ιερά Οδό, μέχρι το 1940 είχαν εγκατασταθεί σημαντικότατες βιομηχανικές μονάδες χρωμάτων, κλωστοϋφαντουργίας, ενέργειας, μεταλλουργίας, χημικών, τροφίμων (κυρίως επεξεργασίας λαδιού) και ποτών, κεραμικών καθώς και μικρότερα σιδηρουργεία, κλινοποιεία, βυρσοδεψία, σφαγεία, ξυλουργεία κλπ. Η ανάπτυξη, με το βαρύ βεβαίως τίμημα της ρύπανσης, συνεχίστηκε και μετά το τέλος της δεκαετίας του 50 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 70 οπόταν ξεκίνησε η αποβιομηχάνιση της χώρας, που ολοκληρώθηκε μέχρι το τέλος του 20ου αιώνα.
Σήμερα πολλά πρώην εργοστάσια κλπ έχουν μετατραπεί σε εμπορικά καταστήματα ή πολυκαταστήματα, αποθήκες, συνεργεία αυτοκινήτων, γραφεία, χώρους εκδηλώσεων ή κάθε είδους διασκέδασης, καφετέριες κ.λπ., κάποια έχουν κριθεί διατηρητέα και κάποια, πολλά, έχουν εγκαταλειφθεί όπως ο ενδιαφέρον φωτογραφικά χώρος (πιθανότατα πρώην αποθηκών) στη διασταύρωση των οδών Κύπρου και Χανδρή στο Μοσχάτο, φωτογραφίες από τον οποίο ακολουθούν, τραβηγμένες από το εξωτερικό μέρος.
(από την οδό Κύπρου)
(από την οδό Χανδρή)
(από την οδό Λευκάδος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου