Συνεχίζουμε στο παρόν το διαρκές αφιέρωμα στο παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο με έμφαση τους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Στα προηγούμενα είχαμε καταγράψει φωτογραφικά το σύνολο των παλιών Σ.Σ. από το Λαύριο αττικής μέχρι το Αίγιο (με την εξαίρεση κάποιων που έχουνε καταστραφεί ή ελάχιστων όπως της Κινέτας και των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας, που ευελπιστούμε να περιληφθούνε σε μελλοντικό αφιέρωμα) καθώς και αυτών από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη.
Το πρωί τού Σαββάτου 03.08.2019 ξεκινήσαμε από τον Σ.Σ. Μάκρης, τον πρώτο μετά την Τρίπολη προς Καλαμάτα, και καταλήξαμε στου Ανεμοδουρίου, ένα χωριό στα 700 μ. υψόμετρο με το σιδηροδρομικό του σταθμό στα 580 περίπου μ. υψόμετρο.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα αφιερώματα, το εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο Κορίνθου – Καλαμάτας, σε αντίθεση με της Αθήνας – Πάτρας που σε πολύ μεγάλο του μέρος είναι τελείως κατεστραμμένο ενώ σε ελάχιστα σημεία θα μπορούσε με τις κατάλληλες συντηρήσεις και επισκευές να χρησιμοποιηθεί, είναι σε αρίστη κατάσταση. Φυσικά μια διαδρομή, με δεκάδες σταθμούς και σημεία στάσης, σε μια οφιοειδή σιδηροδρομική γραμμή, όπου το ταξίδι Κορίνθου – Καλαμάτας διαρκούσε πάνω από πέντε ώρες, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει σήμερα για τις ανάγκες τής μετακίνησης αλλά, λαμβανομένου υπόψη τού ανάγλυφου και της ομορφιάς των τόπων που διατρέχει, θα ήταν ιδανική για τουριστική εκμετάλλευση, κάτι που εξ όσων γνωρίζουμε υπάρχει στα σχέδια του ΟΣΕ.
Πρώην Σ.Σ. Μάκρης
Πρώην Σ.Σ. Δόριζας
Ο πρώην Σ.Σ. Μάναρη (ή Μάναρι) βρίσκεται δίπλα στην μεγαλύτερη πέτρινη τρενογέφυρα στην Ελλάδα, μήκους 117 μ., μέγιστου ύψους 22 μ., αποτελούμενη από 8 τόξα, η οποία χτίστηκε αρχές τής δεκαετίας τού 1890. Πανέμορφη και τη νύχτα μαζί με τον παρακείμενο Σ.Σ. φωτίζονται. Είναι ορατή από την Νέα Εθνική Οδό Ε65 Τρίπολης – Καλαμάτας, στο ύψος των διοδίων Γέφυρας Μάναρη και τη νύχτα το θέαμα της είναι μαγευτικό.
Πρώην Σ.Σ. Ασσέας
Πρώην Σ.Σ. Αθήναιου
Πρώην Σ.Σ. Μαρμαριάς
Πρώην Σ.Σ. Ανεμοδουρίου
Σημειώνουμε ότι δίπλα στον παλιό Σ.Σ. Ανεμοδουρίου υπάρχουν αφενός πολυβολείο εποχής Β’ ΠΠ, μέσω του οποίου επί κατοχής εποπτεύανε την σιδηροδρομική γραμμή στο σημείο καθώς και την παρακείμενη τρενογέφυρα αφετέρου χώρος αναμονής των επιβατών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου