12 Αυγούστου 2022

[στα Γεράνεια Όρη, την Πέτρα Περαχώρας, 09.08.2022]

Στο παρόν παρουσιάζουμε εικόνες από μια διαδρομή στα δυτικά Γεράνεια με αφετηρία τον Ι.Ν. Αγ. Βλασίου, στο δρόμο από την Περαχώρα προς τα Πίσια, και κατάληξη τη βάση, στα δυτικά, της πιο ίσως αναγνωρίσιμης προεξοχής βράχου των ελληνικών βουνών, την Πέτρα Περαχώρας.

Η διαδρομή έχει σημειωθεί στο χάρτη από τη wikimapia που ακολουθεί.

Όπως αναφέρθηκε ξεκινήσαμε από τον Ι.Ν. Αγ. Βλασίου, στη θέση 38°01’25’’N 22°57’44’’E, δίπλα στον οποίο, στην απέναντι πλευρά τού δρόμου, είχανε αποκαλυφθεί ερείπια αρχαίου πύργου, τα οποία αφού μελετηθήκανε, θαφτήκανε.

Ανεβαίνοντας...

...περάσαμε από...

το χώρο τού Ι.Ν. Αγ. Τριάδας, στη θέση 38°01’08’’N 22°58’02’’E.

Μια παλιά κρήνη, στη θέση 38°01’03’’N 22°58’06’’E.

Λίγο μετά, εκεί που το μονοπάτι συναντά το δασικό χωματόδρομο που έρχεται από τα Πίσια (και καταλήγει, αφού διατρέξει όλη την ανατολική πλαγιά των Γερανείων, στον ασφαλτόδρομο που πάει στη Μονή Παταπίου) κάναμε μια μικρή παράκαμψη προς τα ανατολικά για να περάσουμε από...

...το χώρο ερειπίων αρχαίου οχυρωματικού τείχους, στη θέση 38°00’56’’N 22°58’19’’E

και τον Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου, στη θέση 38°01’00’’N 22°58’15’’E

Στη συνέχεια συνεχίσαμε το μονοπάτι προς την Πέτρα Περαχώρας, για την ακρίβεια αυτό που οδηγεί στη βάση τού εντυπωσιακού βράχου.

Στα 688 περίπου μ. υψόμετρο το μονοπάτι γίνεται κακοτράχαλο, με έντονη κλίση, ενώ διακλαδίζεται σε δύο μονοπάτια.

Ακολουθούν εικόνες από τους χώρους που καταλήγουν

αρχικά το ανατολικότερο:

και (αφού κατεβήκαμε προς τα πίσω μέχρι τη διακλάδωση, ανεβήκαμε) το δυτικότερο:

Η θέα υπέροχη! Να σημειώσουμε μόνο πως μεταξύ πολλών άλλων ξεχωρίζουνε προς τα δυτικά αφενός η λίμνη Βουλιαγμένης Ηραίου, κοντά στο άκρο τής χερσονήσου των Γερανείων, και το χωριό Περαχώρα.

Στην τελευταία εικόνα έχουνε σημειωθεί οι διαδρομές των δύο μονοπατιών, που αναφερθήκανε νωρίτερα.

Επιστρέψαμε ακολουθώντας περίπου την ίδια διαδρομή.