08 Μαρτίου 2023

Love [Edith Södergran]

Έρωτας

Η ψυχή μου ένα γαλάζιο φόρεμα ήταν στο χρώμα τ’ ουρανού·
σ’ ένα βράχο τ' άφησα, στη θάλασσα δίπλα 
και γυμνή κοντά σου ήρθα, τη σαρκική μου δείχνοντας, θηλυκιά πλευρά.
Κι έτσι στο τραπέζι σου κάθισα
και με την πρώτη γουλιά κρασί, τ’ άρωμα εισέπνευσα από μερικά τριαντάφυλλα.
Με βρήκες όμορφη, σαν κάτι που σ’ ένα όνειρο είχες δει,
ξέχασα τα πάντα, τα παιδικά μου χρόνια ξέχασα και την πατρίδα μου,
ήξερα μόνο πως τα χάδια σου δέσμια με κρατούσαν.
Και σήκωσες χαμογελώντας, έναν καθρέφτη, ζητώντας μου να κοιτάξω.
Πως οι ώμοι μου, είδα, από σκόνη ήταν φτιαγμένοι και γκρεμίστηκαν,
πως η ομορφιά μου, είδα, άρρωστη ήταν κι ευχήθηκα μόνο – να χαθεί.
Ω, στην αγκαλιά σου κράτα με, σφιχτά πολύ, που ανάγκη να μην έχω καμιά.


Love

My soul was a light blue dress the color of the sky;
I left it on a rock by the sea
and naked I came to you, looking like a woman.
And like a woman I sat at your table
and drank a toast in wine, inhaling the scent of some roses.
You found me beautiful, like something you saw in a dream,
I forgot everything, I forgot my childhood and my homeland,
I only knew that your caresses held me captive.
And smiling you held up a mirror and asked me to look.
I saw that my shoulders were made of dust and crumbled away,
I saw that my beauty was sick and wished only to – disappear.
Oh, hold me tight in your arms so close that I need nothing.

Πηγή: allpoetry.com. 

Η Edith Södergran  γεννήθηκε την 04.04.1892, στην Αγ. Πετρούπολη, Ρωσία, και πέθανε, από φυματίωση, σε ηλικία 31 ετών, την 24.06.1923, στην πόλη Ραϊβόλα, που βρίσκεται στην περιοχή τού ισθμού Καρελία, στην Φινλανδία, η οποία μετά τη Συνθήκη Ειρήνης τής Μόσχας, της 12.03.1940, μεταξύ Φινλανδίας και Σοβιετικής Ένωσης, πέρασε στην κυριότητα τής Ρωσίας.
Ήτανε σουηδόφωνη ποιήτρια φινλανδικής καταγωγής. Θεωρείται από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές στη σουηδική ποίηση και από τις πρώτες μοντερνίστριες στη σουηδική λογοτεχνία, με επιρροές από το γαλλικό συμβολισμό, το γερμανικό εξπρεσιονισμό και το ρωσικό φουτουρισμό. Η πρώτης της ποιητική συλλογή, με τίτλο «Dikter» (Ποιήματα) κυκλοφόρησε το 1916. Η ίδια δεν πρόλαβε να ζήσει την επιρροή που άσκησε στη σουηδική ποίηση. Χωρίς να παίρνει ξεκάθαρες πολιτικές θέσεις, άσκησε κριτική στο τσαρικό σύστημα.
Περισσότερα: wikipedia.org.

Δεν υπάρχουν σχόλια: