01 Ιουνίου 2013

...αυτή η Ελλάδα δεν θα αλλάξει ποτέ, καληνύχτα...


«Γονιός ήρθε στο σχολείο να διαμαρτυρηθεί στη διευθύντρια επειδή δίδαξα στα παιδιά (Ε' δημοτικού) τον Κεμάλ του Χατζιδάκι στο μάθημα της μουσικής κατηγορώντας με για ισλαμική προπαγάνδα. Αντίδραση διευθύντριας;
Μπήκε στην τάξη και μάζεψε από τα παιδιά τις φωτοτυπίες που είχα μοιράσει. Έπειτα με κάλεσε στο γραφείο της και αφού δήλωσε απογοητευμένη από τη δουλειά μου μου ανέλυσε για ποιους λόγους στο δημοτικό μόνο μας μέλημα οφείλει να είναι να μαθαίνουμε στα παιδιά να αγαπούν την πατρίδα και να τονώνουμε το εθνικό τους φρόνημα.
Αν σας έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο (απευθύνομαι στους εκπαιδευτικούς φίλους) θα ήθελα να επικοινωνήσετε μαζί μου, γιατί θεωρώ πως τα πράγματα έχουν ξεφύγει και κάπως πρέπει να αντιδράσουμε, έστω σε επίπεδο δημοσιοποίησης αυτών των φαινομένων.
Δεν είναι δυνατόν το έργο των εκπαιδευτικών και ιδίως των καλλιτεχνικών μαθημάτων να υφίσταται λογοκρισία, ούτε τα φαινόμενα φανατισμού που μας έχουν παγώσει το αίμα να τα βλέπουμε να τρυπώνουν στα σχολεία με τις ευλογίες των διευθυντών και των ανωτέρων τους».




Κεμάλ [Στίχοι: Νίκος Γκάτσος, Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις]                      

Ακούστε την ιστορία του Κεμάλ
ενός νεαρού πρίγκιπα, της ανατολής
απόγονου του Σεβάχ του θαλασσινού,
που νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ
και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων.

Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και ένα καιρό
ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό
στη Μοσσούλη, τη Βασσόρα, στην παλιά τη χουρμαδιά
πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά.

Κι ένας νέος από σόι και γενιά βασιλική
αγροικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά εκεί.
τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή
κι όρκο στον Αλλάχ τους δίνει, πως θ’ αλλάξουν οι καιροί.

Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά
ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά
απ’ τον Τίγρη στον Ευφράτη, απ’ τη γη στον ουρανό
κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.

Πέφτουν πάνω του τα στίφη, σαν ακράτητα σκυλιά
και τον πάνε στο χαλίφη να του βάλει την θηλιά
μαύρο μέλι μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί
πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή.

Με δύο γέρικες καμήλες μ’ ένα κόκκινο φαρί
στου παράδεισου τις πύλες ο προφήτης καρτερεί.
πάνε τώρα χέρι χέρι κι είναι γύρω συννεφιά
μα της Δαμασκού τ’ αστέρι τους κρατούσε συντροφιά.

Σ’ ένα μήνα σ’ ένα χρόνο βλέπουν μπρος τους τον Αλλάχ
που από τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ:
«νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,
με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»

Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
Καληνύχτα...
















































Εδώ με τη Σαβίνα Γιαννάτου από το δίσκο: 'Πάω να πω στο σύννεφo'

----------------------------------------------------


























Ακούστε κε Βάλντις Ντομπρόβσκις: σας μιλάει η Μαρία Ρεπούση, καθηγήτρια πανεπιστημίου – ιστορικός, βουλευτής της ΔΗΜΑΡ και μέλος της σημερινής τρικομματικής κυβερνητικής πλειοψηφίας στην ελληνική Βουλή και απαιτώ την προσοχή σας! Σας διαβεβαιώνω ότι η ελληνική κυβέρνηση μαζί με τα 2 εκ. ανέργους, τα 3 εκ. που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, τους 50 χιλιάδες νέους που μεταναστεύουν για αναζήτηση εργασίας κάθε χρόνο και το 90% των ελλήνων πολιτών που φοβούνται για το μέλλον τους, ότι θα πολεμήσουμε σθεναρά κάθε προσπάθειά σας να απαιτήσετε να αναγνωριστούν ως γενοκτονία τα σε βάρος του λαού της Λετονίας αδικήματα που διεπράχθησαν από το σταλινικό καθεστώς. Πρέπει να καταλάβετε ότι είμαστε αποφασισμένοι, όπως τότε που πηδάγαμε στους γκρεμούς του Ζαλόγγου αλλά όχι χορεύοντας.

2 σχόλια:

Unknown είπε...

Αχ μωρέ Γιώργο, (κατά το 'αχ Κεμάλ'...), αυτός ο κόσμος δεν διοικείται ούτε εξουσιάζεται από μια χούφτα άθλιων παμφάγων και απάνθρωπων αρπακτικών, όπως συνήθως πιστεύουμε. Είναι το συντριπτικό ποσοστό των ηλίθιων προβάτων που κουμαντάρει το καράβι και συνεχώε το συντρίβει στα βράχια της άπειρης και ανίκητης ηλιθιότητάς του...
ΥΓ
Η Ρεπούση έχει συγκεκριμμένη ατζέντα και κανονικά θα έπρεπε να είχε χάσει ήδη την βουλευτική της ιδιότητα, γιατί μόνο ελληνικά συμφέροντα δεν εξυπηρετεί...

Γιώργος Πρίμπας είπε...

Γιώργο, μέχρι πρότινος πίστευα ό,τι η Ρεπούση είναι ένα ψώνιο που χρησιμοποιεί μια "ορολογία" για ορισμένα γεγονότα, η οποία δεν έχει χρησιμοποιηθεί προηγούμενα, μόνο και μόνο για να γίνει φασαρία γύρω από το όνομά της και να προβάλλεται προσωπικά.
Το παραπάνω πια είναι πολύ απλοϊκό για να είναι μόνον αυτό. Είτε κατάντησε έτσι μεταφέροντας πολιτικές πρακτικές και σκοπιμότητες σε μια επιστήμη όπως είναι η Ιστορία γιατί δεν κατάφερε να διαχωρίσει τους ρόλους ή γιατί πρότασσε το ιστορικός για να αναδειχθεί πολιτικά είτε (μάλλον) κάτι άλλο συμβαίνει, κάνει ζημιά. Υποθέτω στη Χ.Α. θα την έχουν "εικόνισμα"...