26 Ιανουαρίου 2021

[σε μια αρχαία υδατοσυλλογή και σε μια (ακόμη) παλιά παραδοσιακή ασβεστοκάμινο, στον Υμηττό, 23.01.2021]

Στο παρόν ακολουθούμε μια κυκλική διαδρομή, δυτικά τού Κορακοβουνίου, στον Υμηττό, με σημείο αφετηρίας και κατάληξης, τον Ι.Ν. Αγ. Ελεούσας στο Χολαργό (στα 260μ. υψόμετρο), ο οποίος I.N. βρίσκεται νότια τού λόφου Πετροκόρακα ή Κόρακα. Η υπόψη διαδρομή κινήθηκε σε μεγάλο μέρος τής διαδρομής 8, ενώ πέρασε και από την κορυφή τού Κορακοβουνίου, στα 728 μ. υψόμετρο., και σημειώνεται στο χάρτη από τη wikimapia:

Στην περιοχή αυτή, όπου βρίσκεται ο Ι.Ν. Αγ. Ελεούσας, νότια τού περαστικού δάσους Χολαργού, πρόσφατα έχουνε προστεθεί κατατοπιστικές πινακίδες. Ξεχωρίσαμε τις εξής:

(1)

Η διαδρομή όμως μέχρι την πηγή Ιλισού (*), όπως λέγεται, δεν έχει ακόμη καθαριστεί από τα αγριόβατα.

(2) Και προς μια αρχαία υδατοσυλλογή [: μικρή δεξαμενή], η οποία είναι πιο ενδιαφέρουσα από μια ακόμη, η οποία βρίσκεται λίγο ανατολικότερα αλλά είναι ξεσκέπαστη [: μια λακκούβα]. Η υπόψη υδατοσυλλογή βρίσκεται στη θέση: 37°59'18’’N 23°48'37’’E.

Συνεχίσαμε ακολουθώντας το μονοπάτι 8 ...

… και στην κορυφογραμμή γυρίσαμε βόρεια προς την κορυφή Κορακοβουνίου.
Περάσαμε πρώτα από ένα πρόσφατα διαμορφωμένο απάγκιο ...

... και φτάσαμε στην κορυφή Κορακοβουνίου.

Από εκεί θα μπορούσαμε να πάρουμε το παλιό μονοπάτι, που κατεβαίνει, από την κορυφή Κορακοβουνίου, κατευθείαν δυτικά και πέφτει στη διαδρομή 8, περί τα 240-250 μ. προτού το σημείο συνάντησής της (της διαδρομής 8) με το δασικό χωματόδρομο ...

... αλλά συνεχίσαμε βόρεια και κατεβήκαμε από το καλώς σηματοδοτημένο μονοπάτι, που ξεκινά από τη βορειότερη κορυφή Κορακοβουνίου, στα 692 μ. υψόμετρο, και κινείται προς τα δυτικά.

Στη επιστροφή περάσαμε από ένα μονοπάτι, παράλληλα και λίγα μέτρα νότια της διαδρομής 8, και πέσαμε σε μια παλιά παραδοσιακή ασβεστοκάμινο, που δεν είχαμε καταγράψει μέχρι σήμερα, στη θέση 37°59'03’’N 23°49'03’’E.

Με αυτήν, ο συνολικός αριθμός των προβιομηχανικών ασβεστοκάμινων, τις οποίες έχουμε καταγράψει: στον Υμηττό (17), την ευρύτερη περιοχή τής Πεντέλης (19) και εκατέρωθεν της Ιεράς Οδού (17) ανέρχεται σε 53.

Επιστρέψαμε περνώντας κάτω από την Αττική Οδό:

----------------------------------------------------------------------------------

(*)
Με την ευκαιρία - σε συνέχεια τού χάρτη όπου είχαμε παρουσιάσει το ένα από τα κύρια ρέματα (τον Ηριδανό Καισαριανής), με τη λεκάνη απορροής του, τα οποία κατεβαίνουνε τον Υμηττό, και σχηματίζουνε τον Ιλισό - στον χάρτη από τη wikimapia, που ακολουθεί, έχουμε αποτυπώσει τα κυριότερα ρέματα, βόρεια τού Ηριδανού Καισαριανής, τα οποία συμβάλλουνε στην περιοχή τού Χίλτον και λίγο βορειότερα (ήδη υπόγεια από τα όρια των οικισμένων περιοχών με τα κάποτε ρέματα να έχουν αντικατασταθεί από τσιμεντένιους αγωγούς), και πλέον συνεχίζουν ως ένα (συμβάλλοντας στην πορεία του, ίσως, εάν δεν έχουν μπαζωθεί, με κάποια άλλα μικρά ρέματα που έρχονται από Βύρωνα, Νέο Κόσμο και Φιλοπάππου), νοτιοδυτικά, κάτω από τις: Λ. Βασ. Κωνσταντίνου, Αρδηττού, Καλλιρρόης, Παν. Τσαλδάρη / Σαλαμίνας στην Καλλιθέα μέχρι το ύψος τής οδού Φορνέζη στην Καλλιθέα, όπου πλέον συνεχίζει ξεσκέπαστος στην τεχνητή, από το 1950, κοίτη του μέχρι το φαληρικό δέλτα.