26 Φεβρουαρίου 2024

[στο μονοπάτι τού Χάραδρου, στην Πάρνηθα, 25.02.2024]

Στο παρόν παρουσιάζονται λίγες εικόνες από τη διαδρομή την οποία ακολουθήσαμε, με το φίλο ορειβάτη και ποδηλάτη Χρήστο Καραμήτσο, στην ανατολική Πάρνηθα κατά μήκος τού μονοπατιού το οποίο ανεβαίνει από το δασικό χωματόδρομο, ο οποίος ξεκινά από τη λεωφόρο Τατοΐου, στην περιοχή/ λάκκα «Μακρυχώραφο», βόρεια τού λόφου «Κατσιμίδι», στο νοτιοδυτικό άκρο τής Ιπποκράτειου Πολιτείας, στα 400 μ. μετά το χώρο τής ταβέρνας Λάμπρος, και ανεβαίνει προς Λάκκα «Δρίζα» και Λάκκα «Βρόκολι».
Η διαδρομή έχει σημειωθεί στο χάρτη από τη wikimapia:

Περί τα 2,3 χλμ. από το σημείο εκκίνησης, λίγο πριν ο δασικός χωματόδρομος στραφεί βόρεια, συνεχίσαμε αριστερά, στο μονοπάτι (η σχετική πινακίδα έχει καταστραφεί), το οποίο λίγες δεκάδες μέτρα μετά διακλαδίζεται σε ένα που κατεβαίνει προς Λάκκα «Τσαούση» και σε αυτό που ακολουθήσαμε, το οποίο ανεβαίνει παράλληλα στο ρέμα / ποταμό «Χάραδρο» (εφεξής «Χάραδρο» – ο «Χάραδρος» καταλήγει στη σημερινή τεχνητή λίμνη Μαραθώνα. Παλαιότερα αποτελούσε μαζί με αυτό που κατεβαίνει από το Βαρνάβα, τους δύο βασικούς φυσικούς τροφοδότες τής τεχνητής λίμνης με νερό).

Ακολουθούν εικόνες από το όμορφο μονοπάτι σε ένα πυκνό δάσος βελανιδιών, κουμαριών, πουρναριών, πεύκων κ.λπ. στο οποίο συναντήσαμε δύο δεξαμενές νερού όπως αυτή στην τρίτη εικόνα:

Φτάνοντας στη θέση που βρίσκεται ο χαρακτηριστικός μεταλλικός Σταυρός…

…το μονοπάτι διακλαδίζεται σε δύο. Συνεχίσαμε στο πανέμορφο μονοπάτι δεξιά (αυτό που συνεχίζει εγγύτερα στο «Χάραδρο» – το άλλο το πήραμε στην επιστροφή) μες σε ένα υπέροχο ελατοδάσος:

Στο δρόμο μας περάσαμε από την πηγή «Χάραδρος», το νερό τής οποίας αναβλύζει 12 μήνες το χρόνο και εκβάλει μέσω μικρού ρυακιού στο «Χάραδρο»…

… και συνεχίσαμε στο μονοπάτι, το οποίο διασταυρώνεται με ενεργά ρυάκια λόγω εποχής και βγαίνει στην περιοχή «Αγ. Πέτρος» – «Μόλα»*:

Κατόπιν συνεχίσαμε πεζή στον ασφαλτόδρομο μέχρι το σημείο που βρίσκεται το Μνημείο εκτελεσθέντων Ελλήνων Πατριωτών από τους ναζιστές την 26 Ιούλη 1944. Από εκεί, από τους δύο δασικούς χωματόδρομους που ξεκινούν αριστερά (ανατολικά) τού ασφαλτόδρομου συνεχίσαμε σε αυτόν που κατεβαίνει προς «Μακρυχώραφο» (έχει πινακίδα) – ο άλλος κατεβαίνει προς «Μεσιανό Νερό», πηγή «Κρυφό Νερό», πηγή «Κορομηλιά» κ.λπ.
Λίγες εκατοντάδες μέτρα μετά συνεχίζει ως μονοπάτι το οποίο καταλήγει στη θέση που βρίσκεται ο μεταλλικός Σταυρός, στον οποίο αναφερθήκαμε ανωτέρω. Το εν λόγω μέρος τής διαδρομής, χωρίς να προσφέρει τις συγκινήσεις αυτής εγγύτερα στο «Χάραδρο», την οποία ακολουθήσαμε ανεβαίνοντας, έχει όμορφη θέα:

-στην επόμενη, μεταξύ άλλων, διακρίνονται η Ιπποκράτειος Πολιτεία, βόρειά της ο λόφος «Μπελέτσι» ή «Φελλεύς» και νότιά της το «Κατσιμίδι»:

-στην επόμενη, μεταξύ άλλων, διακρίνονται στο βάθος ο κορυφή τού όρους Δίρφυ, στην Εύβοια:

Από το σημείο που βρίσκεται ο Σταυρός, επιστρέψαμε μέσω της διαδρομής την οποία ανεβήκαμε.