08 Μαρτίου 2017

[Της Πέτρας 05.03.2017]

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από μια διαδρομή στον Υμηττό και αφορούνε κάποιους από τους σχηματισμούς βράχων και πετρών που συνάντησα.
Η διαδρομή ξεκινά από την Ι.Μ. Αγίου Ιωάννη Κυνηγού ή των Φιλοσόφων. Αρχικά κινούμαστε νοτιοδυτικά, κατά μήκος των δυτικών πλαγιών του Υμηττού και παράλληλα στην Αττική Οδό, που βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μέτρα παραδίπλα. Στα 1,72 χιλιόμετρα, στη δεύτερη διακλάδωση του δασικού χωματόδρομου (αρχικά ασφαλτόδρομου) που συναντάμε, στρίβουμε βορειοανατολικά. Η πορεία σταδιακά γίνεται ανατολική και όταν βρεθούμε στην ανατολική πλευρά του Υμηττού νότια. Μετά από 4,13 χιλιόμετρα πορεία διασταυρωνόμαστε με το κόκκινο μονοπάτι ν. 5. Εκεί μπορούμε είτε να ακολουθήσουμε το κόκκινο μονοπάτι ν.5 προς τα δεξιά, που οδηγεί στις εγκαταστάσεις του ΟΤΕ είτε να συνεχίσουμε τον δασικό δρόμο και μετά από 4,51 χιλιόμετρα να βρεθούμε στο σπήλαιο Κουτούκι της Παιανίας όπου και καταλήγει. Εδώ ακολουθήσαμε το κόκκινο μονοπάτι ν.5. Επισημαίνουμε ότι δεν συνίσταται στα πλαίσια ενός τυπικού περιπάτου. Η διαδρομή στο υπόψη μονοπάτι μέχρι τις εγκαταστάσεις του ΟΤΕ είναι 1,6 χιλιόμετρα, αρκετά ανηφορική (και ιδίως κατά τόπους) αφού ξεκινά από τα 379 μ. υψόμετρο και καταλήγει στα 633 μ. υψόμετρο, καλά σημειωμένη, αλλά το μονοπάτι κατά τόπους δυσκολοβάδιστο. Σημειώνουμε ότι στο μέσο του διασταυρώνεται με άλλον δασικό δρόμο. Φτάνοντας στις εγκαταστάσεις του ΟΤΕ μπορούμε είτε να κινηθούμε αριστερά προς την κορυφή του Υμηττού είτε δεξιά προς τα κάτω. Εδώ ακολουθήσαμε την πορεία δεξιά. Κατεβαίνοντας περνάμε από την Ι.Μ. Αστερίου. Φτάνοντας στο ύψος του Πύργου της Ανθούσας ακολουθούμε τη διαδρομή προς Παπάγου. Η άλλη οδηγεί στην Καισαριανή μέσω του πανέμορφου αισθητικού δάσους της Καισαριανής. Μετά από διαδρομή 2,28 χιλιομέτρων ο ασφαλτόδρομος διακλαδίζεται σε δύο. Ακολουθούμε αυτόν που κατευθύνεται δεξιά (που αργότερα γίνεται χωματόδρομος) και μετά από 4,94 χιλιόμετρα πορεία επιστρέφουμε στην Ι.Μ. Αγίου Ιωάννη Κυνηγού ή των Φιλοσόφων.