06 Ιουνίου 2022

[στην Πάρνηθα, 04.06.2022]

Στο παρόν παρουσιάζουμε εικόνες από τη διαδρομή που ακολουθήσαμε, στην Πάρνηθα, το πρωινό τής 4ης Ιούνη 2022 και η οποία έχει σημειωθεί στο χάρτη από τη wikimapia που προηγείται των εικόνων.

Ξεκινήσαμε από την περιοχή τής Πηγής Φυλής (Κρύας) νότια τού Βουνού Φυλής...

...με την μικρή σπηλιά...

…ανεβήκαμε κατόπιν στο σημείο που βρίσκεται ο Ι.Ν. Αγ. Παρασκευής. Στην τρίτη φωτογραφία, στο βάθος, μεταξύ των δέντρων διακρίνεται το αρχαίο φρούριο Φυλής.

Συνεχίσαμε στο δασικό δρόμο μες στην ομορφιά τού καταπράσινου τοπίου και την πρωινή δροσιά να σε προβληματίζει αν ταξίδεψες σε άλλη εποχή, το Φθινόπωρο ή την Άνοιξη.

Να σημειώσουμε ότι στην επόμενη εικόνα οι δυο βράχοι που ξεχωρίζουνε στο βάθος είναι του ορεινού απόκρημνου σχηματισμού Παγανιά με την περίφημη via ferrata Άρμα.

Φτάσαμε μέχρι το σημείο που το ρέμα τής Γκούρας συναντά το δασικό χωματόδρομο...

… και τη σπηλιά Μπατάκα.

Στην επιστροφή κάναμε μια παράκαμψη ακολουθώντας το δασικό χωματόδρομο προς την Παγανιά / Άρμα. Στο τέλος τού δασικού χωματόδρομου ανεβήκαμε το κακοτράχαλο μονοπάτι, με τη θέα να υποσκελίζει την προσπάθεια που γινόταν δυσκολότερη λόγω τού αέρα, το οποίο καταλήγει στην κορυφή τού ορεινού σχηματισμού, ο οποίος εκτός των άλλων δεσπόζει τού ρέματος Κελάδωνα / Γκούρα.

Να σημειώσουμε ότι στις επόμενες δύο η ξερολιθιά, μια από τις διάσπαρτες που συναντά κάποιος στην Πάρνηθα και έχουνε να κάνουνε με πρόχειρες κατασκευές για ξεκούραση ή προσωρινό κατάλυμα περιπατητών, δείχνει να είναι ό,τι απέμεινε από πιο επιμελημένη κατασκευή, ίσως και αρχαίας οχυρωματικής θέσης.