02 Σεπτεμβρίου 2015

[από το Λουτράκι στη Μονή Οσίου Παταπίου 30.08 και 01.09.2015]

Η Μονή του Οσίου Παταπίου στο Λουτράκι, πέρα από την καθαυτό θρησκευτική της αξία, απολαμβάνει μιας μοναδικής θέας κυρίως προς το νοτιοανατολικό άκρο του Κορινθιακού κόλπου και τις ακτές και τις πόλεις που το περιβάλουν, αλλά και προς το δυτικό μέρος του Σαρωνικού κόλπου. Βρίσκεται σε υψόμετρο 450 μέτρων από τη θάλασσα, στο μέσο περίπου της νοτιοδυτικής πλευράς των Γερανείων, στους πρόποδες της οποίας βρίσκεται η πόλη του Λουτρακίου.
Η πρόσβαση οδικώς είναι εύκολη. Ερχόμενος κάποιος μέσω της εθνικής οδού Αθηνών-Ισθμού-Λουτρακίου (5) ή της οδού Κορίνθου-Λουτρακίου (5) – οι αριθμοί όπου υπάρχουν θα παραπέμπουν στον χάρτη που ακολουθεί – και αφού διασχίσει την πόλη του Λουτρακίου θα φτάσει στην πλατεία 25ης Μαρτίου (13). Εκεί μπορεί να ακολουθήσει το δρόμο αριστερά [ήτοι: (6), (7) και (7α)] και μετά από 15 περίπου χιλιόμετρα θα φτάσει στη Μονή του Οσίου Παταπίου (3). Εναλλακτικά μπορεί να ακολουθήσει το δρόμο δεξιά [βλέπε το βέλος στη φωτογραφία που ακολουθεί],

να διατρέξει την οδό Κουλούκη (9), στο τέλος της οποίας θα πρέπει να κινηθεί αριστερά όπου λίγο μετά θα συναντήσει την περιφερειακή οδό του Λουτρακίου (4), στην οποία θα στρίψει αριστερά. Σύντομα θα βρεθεί σε διχάλα όπου θα πρέπει να ακολουθήσει την οδό (8) για τη Μονή Οσίου Παταπίου, στην οποία μπορούν να κινηθούν μόνο μικρά οχήματα [βλέπε το βέλος στη φωτογραφία που ακολουθεί].

Στον εν λόγω δρόμο, ακολουθώντας τις πινακίδες, μετά από διαδρομή 5 περίπου χιλιομέτρων θα καταλήξει στη Μονή Οσίου Παταπίου (3).
Η τρίτη επιλογή είναι πεζή. Είναι η ποιο ενδιαφέρουσα. Η απόσταση δεν είναι μεγάλη (από 3 έως 5 χιλιόμετρα ανάλογα με τη διαδρομή), αλλά κάποιος θα πρέπει να λάβει υπόψη του την υψομετρική διαφορά που θα κληθεί να καλύψει πεζοπορώντας στη νοτιοδυτική πλευρά των Γερανείων με τα μεγάλης κλίσης πρανή.
Ακολουθώντας, όπως νωρίτερα, την οδό Κουλούκη (9) και λίγο πριν συναντήσει την περιφερειακή οδό Λουτρακίου (4) θα πρέπει να αφήσει το όχημα του. Κατόπιν πεζή θα στρίψει αριστερά στην περιφερειακή οδό Λουτρακίου (4) και στα 100 μέτρα  θα πρέπει να στρίψει δεξιά προς το μονοπάτι (10) [βλέπε το βέλος στη φωτογραφία που ακολουθεί].

Στα πρώτα μέτρα, μέχρι το αντλιοστάσιο της φωτογραφίας που ακολουθεί, το μονοπάτι / δρόμος είναι τσιμεντωμένο. Στο αντλιοστάσιο θα πρέπει να κινηθεί δεξιά [βλέπε το βέλος στη φωτογραφία που ακολουθεί].

Τα επόμενα 100-200 μέτρα είναι σχετικά δύσκολα και απαιτούν προσοχή [το πρώτο κόκκινο τμήμα του μονοπατιού (10) στο χάρτη], αλλά σύντομα ο πεζοπόρος θα βρεθεί σε άνετο μεν αλλά ανηφορικό μονοπάτι, το οποίο διασχίζει ένα πανέμορφου χρώματος πυκνό δάσος νεαρών πεύκων (ύψους μέχρι 2,5 με 3 μέτρα). Θα πρέπει εδώ να θυμίσουμε ότι πριν 29 χρόνια, το καλοκαίρι του 1986, όλο το δάσος της πλευράς αυτής των Γερανείων καταστράφηκε από πυρκαγιά και σήμερα, με φυσική αναδάσωση, έχει αρχίσει να ανακάμπτει. Σύντομα, η απόσταση δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη του 1,5 χιλιομέτρου, θα συναντήσει την οδό (8) την οποία θα διασχίσει κάθετα συνεχίζοντας στο μονοπάτι [βλέπε το βέλος στη φωτογραφία που ακολουθεί].

Μετά από λίγες εκατοντάδες μέτρα θα συναντήσει την οδό (7β). Στο σημείο αυτό καλό είναι να μην ακολουθήσει το μονοπάτι [ήτοι προς το διακεκομμένο βέλος στη φωτογραφία που ακολουθεί],

αλλά να κινηθεί αριστερά κατά μήκος του δρόμου (7β) [βλέπε το συνεχόμενο βέλος στην ίδια φωτογραφία]. Ο λόγος είναι πως το μονοπάτι πλέον στενεύει πολύ και, αν και σποραδικά υπάρχουν σημάδια από στοιβαγμένες πέτρες, γίνεται ασαφές, ιδίως για κάποιον που δεν το γνωρίζει. Η βλάστηση λιγοστεύει και το έδαφος είναι σαθρό και επικίνδυνα επικλινές για περιπατητή. Πρόκειται για το δεύτερο κόκκινο τμήμα του μονοπατιού (10) στο χάρτη. Έτσι ακολουθώντας πεζή τη διαδρομή (7β) και (7α) μετά από περίπου 2 με 2,5 χιλιόμετρα σε ασφαλτόδρομο θα φτάσει στον προορισμό του, τη Μονή Οσίου Παταπίου (3).
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από τη διαδρομή κατά μήκος του μονοπατιού (10) και φυσικά από τη Μονή Οσίου Παταπίου. Οι πρώτες τραβήχτηκαν την 30η Αυγούστου 2015 και οι δεύτερες την 01 Σεπτέμβρη 2015.

Γιώργος Πρίμπας.
Σεπτέμβρης 2015

(1) Λουτράκι
(2) Μονή Προφήτη Ηλία
(3) Μονή Οσίου Παταπίου
(4) Περιφερειακή οδός Λουτρακίου
(5) Εθνική οδός Αθηνών – Ισθμού – Λουτρακίου
(6) Οδός Λουτρακίου προς Περαχώρα, λίμνη Βουλιαγμένης, Ηραίο, Μονή Προφήτη Ηλία και Μονή Οσίου Παταπίου
(7) Οδός Λουτρακίου προς Μονή Προφήτη Ηλία (7β) και Μονή Οσίου Παταπίου (7α)
(8) Οδός μόνο για  μικρά οχήματα Λουτρακίου προς Μονή Προφήτη Ηλία και Μονή Οσίου Παταπίου μέσω τμήματος του (7β) και του (7α)
(9) Οδός Κουλούκη
(10) Μονοπάτι Λουτρακίου προς Μονή Προφήτη Ηλία και Μονή Οσίου Παταπίου (με κόκκινο τα δύσβατα μέρη του μονοπατιού)
(11) Πάρκο Λουτρακίου
(12) Ιαματικές πηγές
(13) Πλατεία 25ης Μαρτίου

Οι Φωτογραφίες
(ανοίγοντας μια από τις φωτογραφίες, ανοίγουν όλες σε μορφή σλάιτ)