15 Οκτωβρίου 2023

Το αρχαιότερο ερωτικό τραγούδι / ποίημα

(Από τη χώρα των Σουμέριων, 4.000 χρόνια πίσω)

Γαμπρέ, της καρδιάς μου αγαπημένε,
Καλή ‘ναι η ομορφιά σου, γλυκιά σα μέλι,
Λιοντάρι, της καρδιάς μου αγαπημένε,
Καλή ‘ναι η ομορφιά σου, γλυκιά σα μέλι,

Γαμπρέ, να σε χαϊδέψω άσε με,
Τα λατρευτά μου χάδια είναι απ’ το μέλι πιότερο απολαυστικά,
Στην κρεβατοκάμαρά μου, τη γεμάτη γλύκα,
Να φχαριστηθώ άσε με την καλή σου ομορφιά,
Λιοντάρι, να σε χαϊδέψω άσε με. 

Τα λατρευτά μου χάδια είναι απ’ το μέλι πιότερο απολαυστικά,
Γαμπρέ, της χαράς σου είμαι η πηγή,
Στη μητέρα μου μίλα, θα σου δώσει λιχουδιές,
Στον πατέρα μου μίλα, θα σου δώσει δώρα.

Εσύ, επειδή μ’ αγαπάς,
Δώσε μου για τα χάδια σου να προσευχηθώ,
Κύριε θεέ μου, κύριέ μου προστάτη,
Shu-Sin μου, που την καρδιά τού Envil ευφραίνεις,
Δώσε μου για τα χάδια σου να προσευχηθώ.  


Bridegroom, dear to my heart,
Goodly is your beauty, honeysweet,
Lion, dear to my heart,
Goodly is your beauty, honeysweet.

Bridegroom, let me caress you,
My precious caress is more savory than honey,
In the bedchamber, honey-filled,
Let me enjoy your goodly beauty,
Lion, let me caress you.

My precious caress is more savory than honey.
Bridegroom, you have taken your pleasure of me,
Tell my mother, she will give you delicacies,
My father, he will give you gifts.

You, because you love me,
Give me pray of your caresses,
My lord god, my lord protector,
My Shu-Sin, who gladdens Enlil's heart,
Give my pray of your caresses.


Σημειώσεις:
Enlil: Ο Enlil, στους αρχαίους σουμεριακούς και βαβυλωνιακούς μύθους, είναι ο θεός των ανέμων και των καταιγίδων. Ο Enlil είναι ο επιφανέστερος τού πανθέου των λαών τής Μεσοποταμίας και μερικές φορές αναφέρεται ως Kur-Gal, που σημαίνει μεγάλο βουνό. Γεννήθηκε από την ένωση του ουρανού και της γης, του Anu και της Ki. Έτσι τους χώρισε μεταξύ τους κι απέκτησε το δικό του κομμάτι, τη γη […]

Shu-Sin: Ο Shu-Sin ήτανε βασιλιάς του Σουμέρ και του Ακκάδ και ήταν ο προτελευταίος βασιλιάς τής δυναστείας Ur ΙΙΙ. Ήταν γιος τού Shulgi, διαδέχθηκε τον αδελφό του Amar-Sin και βασίλεψε μεταξύ 1972-1964 π.Χ.. Τον διαδέχθηκε ο γιος του Ibbi-Sin.

Δεν υπάρχουν σχόλια: